Dagen före dopparedagen.

Vilket konstigt uttryck egentligen. För dopp i grytan då eller? Vad är det för gryta, och vad doppar man?
Ja imorgon är det JULAFTON. Ska jag byta nedräkning på bloggen då kanske? Till vadå?


Idag ska jag lösa klart den här förbannad uppgiften, jag SKA klara det.
Ska nog ta med busungen Erik på en prommis också. Han kommer hem tidigt idag, han kommer nog snart faktiskt. Då var det slut på lugnet =P

Var på Max med mor idag också. Men var inte sugen på varken hamburgar-flot eller sallad. Tog ett Delifresh Kycklingmål. Visserligen en burgare det med, men himla fräsch o god. Känns inte lika mastig. Och riktig gurka på också, inte smörgåsgurka. Det är nästan det godaste. Prova!
Vi har lite mysiga lunchträffar mor och jag.

Nu är det nedstämt på jobbet. Vila i frid Anki.

Kommentarer
Postat av: Elin

DU kan räkna ner till MIN student ^^ haha

2008-12-25 @ 16:22:05
URL: http://elinfo.blogg.se/
Postat av: joymonkey

Yes, dopp i grytan. Köttsoppa eller buljong hade man på den tiden då uttrycket myntades. I det doppar man bröd. Förmdoligen för att man i dessa fattiga tider bara hade torrt bröd över som mjukades upp av att doppas.

2008-12-27 @ 23:09:18
URL: http://joymonkey.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0