Förbannade trängselskatt!

Det kommer en karl fram till mig på jobbet idag, "S-H-K.."
Jag ser frågande ut. "SSS-HHH-KKKK 517" säger han då igen och ritar till och med ett s med fingret på bänken framför mig. "Bilnumret!"
Vadå, vill du betala trängselskatt eller vad menar du? "Ja såklart!"
Men jävla idiot, säg det då!! suckar jag inombords. Hur ska jag veta vad alla menar? Nog för att jag varit med om det förut, så jag visste precis vad han menade, men han kunde väl spotta ur sig det innan kanske, jag kan väl inte läsa folks tankar!
Precis som invandrarna från migrationsverket som inte kan varken svenska eller engelska, och så har dom blivit tillfogade ett bankkort och instruktioner att dom kan hämta ut pengar på ica. Så kommer dom där med sina kort och börjar dra dom i kortmaskinen utan att säga ett knyst. Jaha, vad vill du då? Vill du sätta in pengar, ta ut pengar, se saldo, eller tycker du bara att det är kul att dra det? Man behöver inte ens sitta i kassan, dom kan gå till en stängd kassa och göra det. Man har ju varit med om det så många ggr att man lessnar, dom får väl dra sitt kort då, jag tänker inte lyfta ett finger förrän dom talar om för mig vad dom vill göra med det. Så det så.
Folk är så underliga alltså.
Inte förrän man jobbar inom service-branchen förstår man hur man ska bete sig i en affär eller dyligt. Dom är ju inte direkt första griniga kunden jag haft den dagen och med största sannolikhet inte den sista heller.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

2008-08-22 @ 20:10:03
Postat av: Mimmi

skaffa en hund :p en liten hårig chihuahua ;D som man kan gosa med i vinter :p

2008-08-22 @ 20:11:27
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: Josse

Men Ihja, vaddå han var väl inte så hemsk ;) SHK. De borde du ha förstått direkt. Värre var det med hon som letade efter mjölken i ugnen när ugnen var på!

2008-08-23 @ 11:17:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0