Sista måltiden

Ja idag när jag satt och åt frukost slog det mig att det är sista frukosten jag äter här hemma.

För sen blir hemma i staden och inte här ute. Undra om alla som flyttar blir så sentimentala eller om jag är ett ovanligt fall. Jag kommer ju kunna komma hit och vara här säkert hur mkt jag vill, men det blir ju inte samma sak när jag inte bor här. Kommer inte kännas som samma sak att gå i skafferiet när de inhandlade sakerna inte är menade för mig också, eller sätta mig och titta på tvn i vardagsrummet när min egen tv är i ett annat hus och inte bara i ett annat rum.
Det kommer nog få bli så att mor och far får hälsa på hemma hos oss istället, jag kommer bara känna saknad när jag kommer hit. Förr kunde jag bo en vecka hos Erik, men åka hem och byta kläder emellanåt, men nu kommer jag inte behöva det eftersom alla kläder är hemma hos oss i stan.
Nej nu måste jag sluta tänka såhär, nu packar jag ihop och åker iväg så det blir gjort!


En sista bild på mitt Uganska urplockade) rum.
Jag har ju ändå bott 22 år i det här rummet....

Kommentarer
Postat av: Christina

Jag väljer att se det på ett annat vis, nämligen sista måltiden på detta sättet. Men massor av måltider mm på ett nytt sätt. Man måste se framåt annars blir det gråt och tandagnisslan. Men tomt blir det, den saken är klar. Tur man kan portkoden till N Slottsgatan 16...fniss..

2008-11-14 @ 13:11:54
Postat av: Mimmi

men neeerd! ja hade ju uppdaterat mkt o fint där ett tag :p men nu har den somnat, haha..roligare med bilder, så ja tror ja får ta med mig kameran var jag än går ist :p

2008-11-17 @ 21:26:24
URL: http://mimmi86.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0