Mönster

Jag sitter och tittar på någon bild på internet eller om det var på det (jag vet inte säkert), men hemma hos någon var det iaf. Varför ska alla envisas med att ha mönstrade tapeter? Alltså såna där ljusa med glansiga medaljonger på. Och så ska det vara cleant och rent och inga grejer framme, och gärna ljusa möbler också.
Jag skulle aldrig få för mig att tapetsera så tror jag. Det ser ju likadant ut hos alla innepinnar! Visst ser det lyxigt ut, men ser det mysigt ut? Nej det tycker jag då inte. Nu ska jag ju inte sitta och säga att det är fult, för det är det inte, men jag skulle nog inte trivas. Det går alltså inte att ha mönstrade gardiner eller tavlor med massa detaljer, för då skär det sig. Det går inte att ha en massa småprylar framme, för då ser det hyperstökigt ut.
Vad är det för fel på hederliga enfärgade väggar?
Fondväggar kan jag gå med på, även fast det också är en innepinne-grej, men då får rummet lite djup ändå. Och ska jag sträcka mig liiite längre så kan jag gilla tapeter med medaljonger som är starkt färgade, svart ingår i starkt färgad inte nå glansigt silver. Men då ska det bryta av ordentligt och så ska man möblera helst i svart också.
Nej det ska vara som M och T's sovrum, lite dova färger på väggen (enfärgat!) och sen lite mustiga färger på gardiner och mattor. Så mönstrar man med tavlor och annan inredning istället.
Asiatiskt/Afrikanskt med ljuslyktor och trämasker, och svartbruna möbler. Mmmm vad mysigt nu på hösten =)

Använd den här länken http://www.disinredning.se/ - gå vidare på produkter och kolla in rummen!

Kommentarer
Postat av: crazyangel

Nä hitills är det nogbara det med Nyår som lixom blivit en aha-upplevese. Annars kan man ju oftast turas om, om tex nån av oss vill ut på Halloween. Men ingen vill väll sitta hemma självpå nyår :)

2008-10-20 @ 09:11:54
URL: http://crazyangel.blogg.se/
Postat av: johanna

haha det va ju som att läsa om min själv... snacka om att känna sig träffad :P Kan hålla med om att mer färg är mysigt men vitt är fräscht! ;) Däremot håller jag inte med om att man inte kan ha mönstrat och saker till sånna tapeter ;) hihi Kul att hitta din blogg föresten :D Kramkram!

2008-10-21 @ 22:27:02
URL: http://lotvallen17.blogg.se/
Postat av: Camilla

Hej! =) Tack så mycket, det är lite krångligt med vissa saker men visst kan jag försöka visa mina knep någon gång. =P

2008-10-22 @ 19:36:23
URL: http://lacamela.blogg.se/
Postat av: Malin

Finns du här också ;P

2008-10-30 @ 18:05:53
URL: http://lindbergm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0