Polisuttryckning

Ja igår var en minst sagt speciell söndag. Vi jobbade två hela dagen, jag och Petra, så vi fick mycket gjort, men allting verkade gå fel ändå.
Det började med att jag skulle sälja Liten Lotto Lördag - kassa 2 hängde sig. Så jag fick, mitt i en rush, springa bak och logga in Petras kassa och slänga i den i kassa 1. Försökte sälja Lotto där med till samma kund, men den kassan hängde sig också - vad är oddsen för det? Så samtidigt som jag stod i kassan och fick försöka skriva upp på papper vad folk handlade och ge tillbaka växel i mynt, så ringde jag helpdesk och bad dem starta om kassorna. Det är inte en manöver som tar tre minduter utan snarare tjugotre minuter.
Petra kom tack och lov precis då så jag fick lite hjälp.
Dagen fortsatte som vanligt, men sen vid stängning skulle vi ringa och ändra larmtiden eftersom vi skulle stänga tidigare, och det bör ju inte stå olarmat.
Petra ringer G4S och dom ber om en kod, och Petra säger den enda kod hon vet, vilket resulterar i att det bokstavligt talat FLYGER en polisbil över bron med blåljus och siren, varpå larmcentralen ringer oss och frågar om det är lugnt hos oss. Petra har alltså lyckats säga akutlarmkoden. Men det var ju inte direkt ett akutlarm. Så vi fick förklara att det blivit ett fel, och sen ville Petra sjunka under jorden. (Tur att det inte var mitt misstag! Då hade jag också velat sjunka under ytan..)

Anyway, vi stänger, ska låsa dörren och så lyckas jag glömma ett lås innan jag drar igång larmet. Fan också, så går det när man är uppstressad. Ringde Matte som skulle ner på stationen och hämta upp lite folk sen, så han fixade det. Jag trodde att larmet gick om man försökte låsa det, men så var det visst inte.

Hem och byta om och iväg på Furuviks Bryggas julbord. Mycket trevligt, bra mat tyckte till och med jag som inte gillar julmat direkt. Alla nöjda och belåtna sitter vi kvar en stund för att snacka lite och dricka kaffe, då jag får ett sms av Josse som åkt tidigare: "Haha, var biljettautomat här. Vilken miss. 350 kr." En söndag klockan halv åtta på en mörk parkeing i Furuvik och hon fick böter. Inte ens i stan behöver man ju betala då.

Sen packar vi ihop oss och åker hem, och vid parkeringen ser vi att även Matte har åkt på en bot. Suck...

Vi åker hem, och sen hände inga mer olyckor. Idag är det måndag, vilket betyder ny vecka och förhoppningsvis inga mer rabalder! Nu ska jag åka till Coop Fjällbacken och hämta mitt minneskort till mobieln och Mattes julklapp. Tjing!

Kommentarer
Postat av: Mimmi

men kan de gå så mycket sämre? :p men de är ju kul att de händer lite spännande saker på jobbet iaf ;)

2009-12-07 @ 19:38:10
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: P

Men gumman vilket drama..

2009-12-07 @ 22:07:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0