Man slutar aldrig att förvånas

Sitter denna morgon och läser  tidningen, som så många gånger förr. Fortfarande (!) kan man läsa om folk som hyllar den 10-åriga flicka som skickat en insändare om att man ska sluta skjuta rådjur. Men! Förstår ni inte varför man skjuter dom? En del jägare tycker att det är en rolig syssla, det kan man nog inte komma undan, men det är väl bra för den måste ju göras. Man skjuter älg och annat småvilt för att reglera stammen så att den inte växer sig för stor, för detta skulle leda till större skogsförstörelse, gårdsförstörelse och ett ökat antal trafikolyckor. Som det är redan nu, så är H Ä L F T E N av alla trafikolyckor en viltolycka! Och vad gäller rådjur och annat småvilt, så skulle det leta sig närmare bebyggelsen och börja käka på era äppelträd och plommonträd. Jag lovar att det kommer bli annat ljud i tutan när det väl händer.
Och sen kan jag inte riktigt förstå hur man kan tycka att det är fel att skjuta vilt när man äter köttfärs gjord från en ko som avlats endast för att ätas.

Ha gärna åsikter, men se till att ha fakta också.

Kommentarer
Postat av: mamma

Jättebra skrivet det bästa jag läst på länge...

2009-02-18 @ 09:49:48
Postat av: Lisa

Tack. :) Man blir alltid osäker när det gäller sig själv. Man ska nog inte ha kortisonsalva på den tunna huden runt ögonen men jag försöker få tag på en bisalva som jag vet är jättebra. Just nu kör jag med rapsolja. Haha.



Det har lagt sig lite så nu ser jag bara rödgråten ut. Alltid nåt. :P

2009-02-18 @ 11:48:56
URL: http://www.lisanorling.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0