Borrmaskiner

Just nu hatar jag dom. Det är någon som renoverar i en lägenheten högst upp i huset och  de har borrat i betong varje dag i närmare två veckor nu. Kan lova att jag börjar bli less. Det är aldrig samma tid heller, så man vet när man ska gå härifrån, eller ta en paus i plugget. För det är ganska svårt att koncentrera sig när de drar igång. Ibland sätter dom igång vid ett-snåret, lagom tid för mig att behöva en stödvila (man blir ganska sömnig av att läsa hela dagarna), men det är ju ingen idé att ens försöka då. Idag drog de igång och borrade strax efter nio, det var bara att vakna och kliva ur sängen det.
Kan jag gå upp till dem och be dem borra allt som ska borras under en dag? Erik säger att det kanske inte är så många andra i huset hemma på dagtid, men jag är ju det, och jag pluggar. Om jag visste att de ska väsnas under två dagar till, så kunde jag ju faktiskt åka till Valbo de dagarna, även om det tar en massa tid att åka fram och tillbaka också.
Men jag är så feg så jag törs nog inte gå upp och fråga.

Förra torsdagen var jag på aerobics på Friskis&Svettis. Måste ha sett ut som en yr höna, gud vad jag inte hängde med. Igår gick jag på det passet igen, och den gången tappade jag knappt bort mig alls. Det var faktiskt asroligt, ska försöka gå på det både tisdag och torsdag varje vecka, för träna ska ju vara kul =).

Nu ska jag klä på mig och springa ner på stan. Måste köpa lite fler träningslinnen. Nr man bodde hemma i Valbo kunde man ju köra en msakin lite då och då när man behövde (om den blev full såklart), så då kunde man klara sig på typ tre linnen och två byxor. Men nu går det ju bra mkt längre mellan tvättiderna, så nu måste man ha lite ombyten. När jag har gjort det ska jag knata upp till Frasses och möta mor för en lunch. Dom har stans godaste gröncurry där. Jo jag vet, låter skumt med thaimat på ett hamburgerställe, men det är ju asiater som driver det så det kanske inte är så konstigt. Efter det ska jag följa med mor upp till hennes jobb, tänkte smita in på ÖB och köpa lite fler badrumskorgar. Konstigt nog sitter inte sugplopparna fast på grejerna från IKEA, de rasar ner hela tiden, men ÖBs sitter kvar.

So long!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Haha, än så länge är det inte så mycket att se =P

2009-01-18 @ 19:04:00
URL: http://lacamela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0