Torsdag

Just nu har jag precis loggat in på stadsbibliotekets internet. Ska sitta här och plugga tills Erik kommer hem, då fortsätter jag nog hemma. Det är ganska smidigt att sitta här för då har jag inte så mkt saker som stör min koncentration. Inte ens datorn faktiskt, den är inte så intressant efter det att jag har kollat min skolmail, min hotmail och bloggen. Men eftersom jag knappt skriver i bloggen så får jag ju inga kommentarer och på mailen är det mest skräp, så det är fort avklarat det här med datorn.

Mimmi och jag åkte iväg upp till Biltema vid 10-snåret idag. För att se invigningen. Vi var på VIP-kväll där igår, och Mimmi var ledig idag, men hon ville ändå dit och inspektera. Hon måste älska sitt jobb! =P

Imorgon är det fredag IGEN. Det komer att vara en fullspäckad fredag, som börjar 09:15 i sal 96243. Klockan 13:00 är det begravning för mormors syster Torborg som nyss gick bort i Alzheimers. Det är ganska läskigt, för det är mormors tredje syster som går bort i den sjukdomen, och det är ingen rolig sjukdom för den brukar kunna vara ganska långdragen. Men för att se det hela lite positivt så gick det relativt fort den här gången, och Torborg var över 80 år, så hon har ändå haft ett långt och förhoppningsvis bra liv.

Sedan var det ju det här med kläder. En svart knälång kjol ska jag iaf ha, men sedan är frågan om jag ska ha en svart kortärmad skjorta, mina svarta pumps och ett rosa skärp som jag fått av Torgborg. Är det ärande eller ofint?
Andra alternativet är att byta ut den svarta skjortan mot en svart- och vitrutig och ha ett vitt skärp och vita ballerinaskor till. Det kanske känns lite mer lättsamt att inte vara helsvart. Svårt det här, jag har aldrig varit på en begravning förut.

Vid 16-snåret är det jobb som gäller, har stängningen, men min kära chef hoppar in för mig några timmar så att jag ska slippa stressa, börjar egentligen 14:00.

Nej, nu ska jag sätta igång, så hej med er.


Kommentarer
Postat av: Emma ~ Crazyangel [mamma till Milton]

han blir 9 månder på tisdag. Än är det väll et tag tills han gå ordentligt men ett steg i rätt riktning ;)

2009-05-14 @ 13:46:25
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0