Kampen mot övervikten

Det är inte så lätt som man kan tro. Det är ett jävla skit (ursäkta min franska) att hålla en strikt och nyttig livsstil. Ja men det är bara att äta bra mat och röra på sig, eller hur? Men säg mig då hur man gör när huvudet inte är lika viljestarkt. När man verkligen trånar efter choklad och inte har ett dugg lust att gå iväg och träna på något sätt. Det handlar om att lägga om sin livsstil så att man inte ska känna att man saknar något, att man inte behöver ge upp något. Att vardagen ska vara så dräglig att man inte behöver frossa en speciell dag i veckan. Det handlar om att kunna äta bara lite godis, inte en hel påse. Att göra motionen till en del av vardagen. Men en sak ska jag säga er. Det är SVÅRT att komma dit. Och jag försöker. Varje dag. Jag misslyckas. Och jag tar nya tag, för att senare misslyckas igen.
Så än en gång, tar jag upp kampen mot sockerberoendet och laddar om för att än en gång kämpa för ett smalare jag.


Kommentarer
Postat av: Mimmi

även om jag vet att den vänstra bilden nästan är godare, oftast iaf, så ser den högra bilden myycket godare o fräschare ut. kontsigt att kroppen inte blir mer sugen på frukt, den vill väl egentligen inte slita ut sig själv med skräp mat eg, kan man tycka...

2009-09-24 @ 08:27:41
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: Ylva

Kapa allt socker, då menar jag verkligen allt. knappt nån frukt heller (1 om dagen) på en månad. De första två veckorna är hemska, men sen blir det bättre och förhoppningsvis har du blivit av med värsta sockermonstret.

Jag har snart varit helt sockerfri i två månader (är nu inne på 7 veckan) nu och kan ärligt säga att jag inte känner sug efter lösgodis.

Har börjat kunna småfuska ibland (GI äppel paj, lite honung på nötter och sådant) och tappar ändå vikt. (även fast det går långsammare nu) Så det går men det är bra mycket tuffare för vissa av oss.

Kämpa på du klarar mer än du tror!

2009-09-24 @ 11:33:38
Postat av: Åsa

Jag vet hur det känns gumman!

2009-09-25 @ 18:45:26
URL: http://artificialgirl.blogg.se/
Postat av: Crazyangel

det är bra ;)



Byt ut godiset mot frukt och nötter :) det går om man vill, klarar man 2 veckor utan att fuska så blir det så mycket lättare sen! :) Gör motion till en vardagsgrej, en rask promenad varje dag, ta trappor istället för hiss.. Jaa. :)

2009-09-28 @ 12:31:44
URL: http://crazyangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0