Mys i boulongern och en promenad i Valbo

Träffade idag Malin Engblom och Malin Zeidlitz. Det blev på en filt i Boulongern några timmar. Mycket trevligt. Skulle möta mor för lunch och när jag kommer fram så står hon och pratar med Englbomskan, som jag för övrigt inte träffat på bra länge. Så vi bestämde träff senare och så blev det.

Erik hämtade mig vid fyratiden. Då åkte vi ut till Köpis och jag köpte två par linnebyxor, ett par långa vita och ett par korta grönbeiga. Sen lämnade vi bilen hos mor och far och tog en prommis över östanbäck. Stannade hos Eriks mormor och sa hej, och precis när vi lmnat henne hör vi ett knaprande ljud från en tomt. Tittar in och ser en igelkott sitta och smaska på någon katts mat. Sötnöt.
Längre fram hittar vi tre måsungar som irrade omkring på marken bakom tandläkaren. Förmodligen hade de ramlat eller blivit puttade ur sitt bo uppe i skorstenen där, för det satt en vuxen mås där och spanade.

Nu håller vi på att laga några knyten med mördeg och fläskfilé som mor tipsade om.
Får se om det kan bli nåt. Sen känns det som läge för en film. Upp och jobba tidigt imorn.

Hej hej

Kommentarer
Postat av: P

Låter som en trevlig dag du. Speciellt lunchen med mor. : )

2010-06-17 @ 08:35:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0