Det var ett jävla tjat...

...om amning överallt. Jag ska få barn. Jag kommer att mata mitt barn, annars vore jag ju såklart störd. Men varför är alla så nyfikna på vad man matar sitt barn med? Spelar det dig någon roll? Det är ju inte så att någon frågar mig vad jag matar mig själv med. Det borde ju vara lika intressant i sådana fall. Jo jag ska tala om det, jag matar mig själv med mat. Mammor som inte kan eller vill amma får frågor om det, förmodligen drygt i längden. Man kanske inte är duktig nog i folks ögon om man inte kan eller vill. Mammor som ammar länge får kommentarer om det, dom är ju riktigt konstiga eller hur? Jag vet inte hur jag kommer kunna göra. Jag är inte rädd för att inte kunna. Och kan jag så kanske jag gör det i femton år. Vem vet. Vilket fall som helst får alla ni som läser det här gärna fråga hur vi mår, vad vi gör om dagarna och annat väsentligt i stället och helt enkelt lämna frågan om maten hemma.

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Bra sagt! Punkt slut.

2010-11-26 @ 23:15:39
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: Ylva

Word! Det är en enorm amningshets i Sverige och alla verkar ha en åsikt om en det ena en det andra kring detta, precis som du skrev.

Uttrycket "sköt dig själv och skit i andra" borde en hel del människor ta till sig mera!

Jag är mer än lovligt trött på allt tjat hit och dit.

2010-11-27 @ 12:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0