Långsamma dagar

Kom på mig själv med en sak igår. Klockan var väl nio, jag hade inte gjort ett dugg vettigt på kvällen, utan satt bara och väntade på att klockan skulle blir tillräckligt för att få gå och sova. På dagarna går jag mest och väntar på att Erik ska komma hem från jobbet, så att man får lite sällskap. Pluggar gör jag ju, men det känns mest som en nödvändighet. När Erik kommit hem äter vi, sen brukar det bli tv. Förströelsetid bara, för det är inte direkt underhållande att kolla på tvn. Så fortsätter det tills klockan är tillräckligt för att få sova. Men jag är inte alltid trött. Och så går jag och lägger mig för att vakna upp till samma sak nästa dag.

Man kanske borde utnyttja tiden man har här på jorden isället för att få så mkt av den att gå i väntan på bättre tider?

Vad väntar jag egentligen på då? Bebis såklart, men jag misstänker att det blir samma visa när väl bebis är född.

Ska gå och sätta i värmaren i bilen nu, så den är varm tills dess att Mallabralla och jag ska åka till Köpis och fika med Mimmi.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0