Missnöjd

Tele2 och The Phone House har ju tydligen noll kommunikation. Eller så kommer de med felaktig information.
Ringer och begär slutfaktura på mitt Kompis-abonnemang för att jag ska kunna binda om mig på Kompis Surf och lägga på en telefon som jag kommer betala av. Skulle får telefonen ungefär 2900 kronor billigare på så vis.

Går sen in på The Phone House och står i ca 25 minuter med snubben i kassan som ska fixa ett Kompis Surf med telefon åt mig.

Pratar senare på dagen med min bror som säger att han kan skaffa en telefon mkt billigare åt mig från ön, så jag ringer TPH-butiken och ber dom ta bort telefonen från abonnemanget om det går. Ja visst! sa dom.

Sen kommer jag på idén att jag inte vill ha abonnemanget heller, tänker byta till Telia. Ringer upp igen och ångrar abonnemanget, vilket också gick bra att göra. (Ja jag vet, krånglig kund är jag). Abonnemanget skulle fortsätta vara vanlig Kompis men utan bindningstid då bara. Jättebra.

Får idag en e-faktura från Tele2 på 1003 spänn!! Tycker att det låter mkt så jag går in och kollar vad det är som kostar. Ser då att mitt Kompis är avslutat, alla månadsavgifter finns med som de ska. Men med finns också abonnemangsavgiften för Kompis Surf OCH en förhöjd månadsavgift för telefon och alla engångsavgifter för Kompis Surf som tillkommer när man byter.
Men vart blev det fel? Enligt TPH så kunde man säga upp allt, man hade 10 dagars ånger. Ringde upp TPH några dagar senare också när jag fick ett sms om att jag bytt prislista, och frågade om de verkligen sagt upp det. "Jadå, vi har skickat en återkallning till Tele2 men det kan ju ta någon dag innan det blir av."
Jaha så då väntar jag bara på att jag får ett till sms om att det är tillbaka där vi började då? "Ja precis, hellre skriver jag över abonnemanget på mig själv än att du ska bli missnöjd".
Ja men ta och gör det då gubbjävel.

Kommentarer
Postat av: Malin

Men herregud! Jävla puckon

2010-11-03 @ 20:06:40
URL: http://lindbergm.blogg.se/
Postat av: Tele2

Hej Sofia,



Beställning gjord i butik skickas direkt till oss på Tele2 och går automatiskt in i systemet oftast till morgonen efter. Vid eventuell ånger så måste butiken skicka detta manuellt till oss och ledtiden för detta är cirka en vecka. Samtliga avgifter lämnas då för omräkning till tidigare abonnemangspriser och eventuell förhöjd månadsavgift krediteras bort.



Med vänliga hälsningar



Michaela Lindell, Tele2.

2010-11-04 @ 12:54:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0