Ändå ensam

Ja, nu har karln kommit hem. Han kom inatt vid ett-tiden. Då skulle jag få sällskap trodde jag, men så blev det inte, för han åkte på nån magsjuka han med så han ligger däckad inne i lillrummet. Han orkar ingenting, och jag vill inte riskera att bli sjuk igen eller att Edvin blir sjuk, så han får klara sig med en luftmadrass, täcke och kudde där inne.

Men det här är nästan värre än att vara ensam, för nu är jag pigg och kry och kan bara sitta och vänta på nästa gång han springer upp på toa. Väggarna är rätt tunna här om man säger så....

Men jag har en konstig känsla i kroppen, och jag försökte just rannsaka mig själv om vad det är för en känsla.
Är jag äcklad av magsjukan? Är jag "less" för att han kom hem sjuk?

Nä, jag saknar honom fortfarande. Det känns som att han inte kommit hem, eftersom dagen och kvällen ännu inte är som de brukar. Jag var ut till mamma på dagen och då kändes det inget, då var jag ju sysselsatt.

Edvin sover. Han höll på att somna i soffan vid kvart över fem, så jag lade ner honom i sängen, och han somnade in halv sex. Det var lite i tidigaste laget, men vad gör man om barnet är trött?

Erik sover också. Och det är bra, då får kroppen sjunka i temperatur och kan ta hand om allt det sjuka istället. Men det vore trevligt om han orkade göra mig sällskap vid tvn en stund ikväll, trots smittan... Men det verkar inte som att det blir nå bättre idag...

Kommentarer
Postat av: malin

Usch va tråkigt för er :-(

Hoppas ni blir friska snart och att edvin klarar sig!

Nej somnar dom så gör dom :-) melvin sov ju alltid 6 förut :-)

2011-04-14 @ 19:29:12
Postat av: Ylva

Men fy vad jobbigt!!! :( nu tycket jag vi har haft det nog med sjukdomar hit och dit! Hoppas verkligen att Edvin klarat sig från att bli smittad! Jag känner igen känslan av att man känner dig ensam trots att partnern är hemma. Det var samma när Max hade ryggskott och inte kunde hjälps till med John. Inget var riktigt som det skulle. Hoppas Erik kryar på sig snart och att sökt får bli lite normalt igen

2011-04-14 @ 22:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0