Vad är det som händer?

Svampen är inte så underbar på nätterna längre. Han har liksom börjat vakna varannan timme, och vi får verkligen kämpa tillbaka honom till sömns. I går kväll somnade han någon gång mellan 18 och 18:30. Sedan vaknade han 21:45, 00:30, 03:00 (och var vaken till 04:30), 05:00, 05:17 och slutligen 06:40. Då gick Erik upp med honom och jag fick slumra vidare.

Varje gång han vaknade blev jag vaken mellan en kvart och en halvtimme, för det skulle gnällas och stånkas och grinas och pratas. Pratade man inte med honom när han pratade då blev det grin.

Vi provade att stoppa i nappen och lägga till snutten först. Han fick dricka lite vatten (halvpopulärt), han fick tutte (som han kanske egentligen inte var så intresserad av men åt ändå), han fick ersättning (eftersom mjölken i mig tog slut när han inte vanligtvis äter så ofta som inatt), han vaggades och han fick ligga och gnälla/grina själv mellan oss i vår säng. Vi provade nån gång att tända lampan lite svagt så att han kunde roa sig själv med att kolla på sin mobil (fast jag vet att man inte ska tända på natten.)
Ingenting funkade!

Vad är det här??


Tillväxtperioder och utvecklingsfaser har jag alltid sett som bortförklaringar, men jag är på god väg att tro på dem nu ändå..
Inte för att jag märker att han är nå tillväxt eller mer utvecklad än igår...


Han är ju underbar, men inatt var jag less..




Kommentarer
Postat av: Malin

Trodde jag med förut, men så är det nog inte :) det händer ju saker med dom som inte vi ser.. Det kommer att bli bra igen, men sen kommer det något nytt.. :) Dom får ju intryck av saker som inte vi märker av..

2011-04-02 @ 10:11:31
URL: http://lindbergm.blogg.se/
Postat av: Mimmi

Låter som mina nätter innan han började sova helt ;p han kanske fick mkt nya intryck av badet? Fast dör har han ju varit förr.. Kanske bara va tillfälligt :)

2011-04-02 @ 17:53:12
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: johanna

klart barn går igenom faser, det gör ju vuxna också. Speciellt så bearbetas intrycken, du har dåligt förtroende till föräldrar om du tror att man hittar på undanflykter hela tiden ;)

2011-04-02 @ 19:39:16
Postat av: Mimmi

Men stackars liten :( ja men då kanske de kliade lr så, kan de klia på barn? :p dom kan ju inte direkt klia dig ;p hoppas natten blev bättre :)

2011-04-03 @ 08:01:47
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: L

Vadå bortförklaringar?? Tror du i princip alla föräldrar har hittat på utvecklingsfaser? Och varför i så fall, vad är det man inte skulle vilja erkänna?



Du kommer märka att det stämmer, även om det var utslag som var boven denna gång.

2011-04-14 @ 09:47:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0