Internet

...och sms är ödesdigra grejer det. Man kan inte höra folks tonläge och det är ofta svårt att få folk att förstå vad man menar.
Skrev ut en grej på Facebook som jag har fått nån enstaka härlig kommentar på. Nån skrev ut att det är frivilligt att läsa folks status. Ah fast näe, säger jag då som Alina brukar uttrycka sig. Vill man inte se allas status måste man antingen ta bort folk som vän (och så långt kanske man inte vill gå) eller så får man ta bort Facebook helt och hållet. Iofs kanske man kan dölja folks statusuppdateringar, ska testa det. En blogg däremot kan man ju låta bli att gå in på.
Jag är ju en sån där som irriterar mig på allt möjligt.

I alla fall så blir det många onödiga missförstånd med skriven text. Och för den delen så missar man ju hela den sociala biten i verkliga livet, för man behöver ju inte ses längre, det räcker med att kolla Facebook och läsa bloggar.


Jag blev i alla fall irriterad på att nästan alla idag verkar ha det så mysigt (inte riktat till nån specifik alltså). Men kom igen, variera er, ALLT kan väl inte vara bra? Jag läser gärna om vardagen, bra OCH dåligt.

Nu ska jag ta mitt (förmodligen hatade) jag och laga oss i familjen lite käk.

Adios amigos! <3

Kommentarer
Postat av: imsingrid

ja du Sofia Jag håller med dig till 100%.

Det är bättre att träffas i verkliga livet.

Kram på dig

2011-08-11 @ 19:06:44
Postat av: Christina W

Helt rätt lätt att missförstå skrift.

Helt rätt igen allt är inte rosenrött jämt.

Helt rätt roligt att läsa om både bra/roliga och mindre bra saker = vanligt liv.

Alla vill inte visa att allt inte är på topp jämt, det får man i och för sig respektera. Men jag håller med mycket låter krystat.Men du får ta det för vad det är helt enkelt.

2011-08-11 @ 21:10:50
Postat av: Alina

Blev du inspirerad av min statusppdatering som jag hade för ett par dagar sen :P där jag spydde lite på dom som alltid tjatar om hur underbar pojkvän/flickvän dom har? :P det var juh ett gäng som tog åt sig kan jag säga =D O skrev samma sak, låt bli att läsa..men jag håller med dig..tycker det är rätt patetiskt o måla upp det som nå jävla saga fast det igentligen kanske är en mardröm dom lever i! GO YOU! Ah, fast NÄ! haha

2011-08-11 @ 21:56:06
Postat av: Sofia

Alina: Jag såg den, men det som triggade mig var nån annan ;) Men det var ju lite lättare när du skrivit liknande redan :)

2011-08-11 @ 22:53:52
URL: http://ihja.blogg.se/
Postat av: Sofia

Lr är det Malin som brukar säga ah fast näe? Nu blev jag lite förvirrad...

2011-08-11 @ 23:00:11
URL: http://ihja.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tycker också internet och sms blir fel ibland. Man misstolkar lätt. Och får för sig saker. Bra på många vis också.. Men de finns bra och dåligt. Jag läser faktiskt inte allas uppdateringar. Funderar på att rensa min lista från sådana jag inte ens känner längre.. Jag har ju noll intresse för dom!

Jag säger ah fast näe ;-)

men det kanske alina gör också.. Haha. Bra inlägg i alla fall :-)

2011-08-12 @ 09:03:24
Postat av: johanna

Hmm, så du vill läsa mer "gnäll" om jag förstår rätt? ;) Skulle kunna gnälla om både det ena och andra men vill inte att folk ska tycka att man har en trökblogg med bara massa gnäll i ;(

2011-08-20 @ 18:17:55
URL: http://jhnn.blogg.se/
Postat av: Smsa Låna

Kul blogg! Det märks att du gillar att skriva!

2012-01-12 @ 23:04:56
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0