För jag duger som jag är

Jag läste ett inlägg i en blogg ang bröstoperationer. It got me thinking.
Jag har alltid varit brydd om mitt utseende och vad andra anser om mig. Men ju äldre jag blir desto mindre brydd blir jag. Enligt vissa kanske jag har blivit slapp.
Jag älskar smink, det är kul. Men jag går ut utan smink kanske två dagar i veckan minst. För jag duger som jag är. Och för att det är skönt!
Det hade jag aldrig gjort förut - herregud ska folk få se hur jag egentligen ser ut?!

Jag har gått upp i vikt under de senaste åren, och alla mina smala kompisar har fått mig att känna mig tjock och ful bara genom att vara just smala.
Men efter graviditeten så är jag fortfarande en tjockis, men jag är inte alls lika brydd om hur det ser ut, jag är mer brydd om hur jag mår. Jag behöver gå ner i vikt för hälsans skull, att jag sen kommer ha lättare med klädinköp osv är bara en bonus.

Jag tycker att det är tråkigt med alla folk som opererar sig till överdrift, för de ser ju tillslut likadana ut.
Jag vet två tjejer som har fått mig att reagera. Det var två jättefina och snygga tjejer, som opererade läpparna. Nu ser det inte så snygga ut längre, och de sticker inte ut med sitt vackra som de gjorde innan.
De ser ut som kopior. Synd att de inte ser det själva :(

Jag låter mig inte förfalla, jag har gått ner 5kg från vikten innan Edvin och jag ska gå ner mer, jag duschar och kammar håret, sminkar mig oftast och jag har hela rena kläder.

Men jag duger ändå som jag är.


Kommentarer
Postat av: Carro

Finaste!!! Vad härligt att höra!! För det är så, du duger som du är!!!!! Våran duktiga Fiffi som fixar och donar och är en så jättebra mamma åt Edvin. Som alltid är glad och pigg. Du är alltid så söt och fräsch, och duger precis som du är. Kram Carro

2011-12-05 @ 09:49:03
Postat av: Malin

Så väldigt sant :) ! Bra Ia! :)

2011-12-05 @ 12:26:03
Postat av: johanna

Klart du duger som du är! Ingen ska säga annat! Sedan jag slutade på kicks så sminkar jag mig ca två gånger i veckan, så du har kanske missuppfattat mig som person lite? :)

Men jag tycker också att de som "gjort något" duger som de är, och att andra inte behöver spekulera i om de gjort något för att duga eller för någon annans skull osv. Eller kanske behöva höra att de var snyggare innan, för hur snällt är det? Och vad du och jag tycker om någon annans läppar är ju faktiskt ointressant :)

2011-12-05 @ 14:14:56
URL: http://jhnn.blogg.se/
Postat av: johanna

Haha, har man inga problem så gör man sig, som man brukar säga :) Bra skrivet iaf!

2011-12-05 @ 17:13:21
URL: http://jhnn.blogg.se/
Postat av: P

Det är klart att du duger som du är vår bästa och goaste Ia.

2011-12-06 @ 07:36:27
Postat av: imsingrid

Helt rätt Fiffi!!!!

Var stolt över dig själv <3

Kram på dig

Faster

2011-12-06 @ 19:11:23
Postat av: johanna

Förresten, på tal om smink! En gång var det en tant som sa såhär till mig:

- Det är bra att du sminkar dig, för det är så tråkigt med alla som går runt och tror att dom är så himla snygga utan smink!

...Eeeh, tack? Eller? Haha



Det är svårt att vara världen till lags ;P

2011-12-06 @ 21:15:41
URL: http://jhnn.blogg.se/
Postat av: Emma

Härligt inlägg!! Helt rätt tänk!

Kramar <3

2011-12-12 @ 20:02:41
URL: http://emmakjellsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0