Ont i magen

Mitt barn skriker. Och det skriker inte som vanliga barn skriker, det skriker så att det kippar efter andan. Mamma trodde igår att det var vanligt skrik, men idag fick hon höra och se. Vi tror att det är magont (den enklaste diagnosen spädbarn får verkar det som). Han spänner sig, är nöjd i fem minuter efter att han bajsat, och är riktigt missnöjd i övrigt.
Idag provade vi Minifom-droppar för första gången, jag hoppas det ger verkan snart.

Det låter hemskt, jag vet, och missförstå mig rätt nu, men jag "förstår" hur det kan bli så att folk skakar sina barn. Man blir helt enkelt så förtvivlad när man inte får barnet lugnt. Men för min del är det förtvivlan över att han inte mår bra, inte över att jag ogillar skriket. Detta ger ju att jag aldrig skulle skaka Mitt Hjärta, för han kommer ju definitivt inte må bättre av det. Usch för magknip. Usch usch.

Idag har vi varit i Forsbacka på grannen Melvins dop. Han visste hur man skulle föra sig på dop han, kolugn kille :)

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Jag förstår oxå folk som skakar ihjäl sina ungar, även om man själv aldrig skulle göra de såklart! Men de är nog sånt alla tänker men ingen törs säga :p

2011-01-15 @ 21:02:37
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: Camilla

Jag förstår precis hur du menar! Lucas var likadan. Sov ingenting på nätterna, bara i vagnen eller bilstolen och kunde skrika i timmar så han blev alldeles röd, svettig och hes. Eftersom vi gav ersättning från han var 4 veckor så gav vi med längre tid emellan och så fick han semperdroppar på morgonen och minifom före varje flaska. Det hjälpte lite grann men absolut inte fullt! Ganska precis på 3 månadersdagen vände allt och Lucas blev världens gladaste och lugnaste kille :) Så det vänder och snart kommer du sakna bebistiden :)

2011-01-15 @ 21:17:20
URL: http://lacamela.blogg.se/
Postat av: Jossan

Nog vet jag hur kolik är allt. Som sagt prova semper på morgonen och minifom före varje måltid de funkade sakpligt för Oliver. Sen kommer det en dag då du helt plötsligt märker att han har inte skrikit nåt idag så de kommer vända på en natt, tyvärr kan det dock ta 3månader om det är kolik vilket det förmodligen är. Det som funkade bäst för Oliver va att få ligga på mage stundvis så att "raparna och fisarna" kom ut så att luften försvann. Samt BÄRSELEN! Min bästa vän! Efter gallskrik och massa bubba och bära i all evighet så va de bara att klä på honom sätta honom i bärselen (han tittade framåt och lutade huvudet mot mitt bröst) och öppna ytterdörren så blev ungen tyst direkt! Då visste han att promenad på ca 1timme va på g och när han satt i bärselen va de som om att den masserade magen på nå vis samt att han var upprätt så att luften i magen försvann sen sov han gott för natten :) Så om du inte har någon bärsele rekommenderar jag starkt att köpa en snarast!

2011-01-16 @ 19:28:57
Postat av: Emma

Visst är det hjärtskärande :( Vi använde minifom-droppar och inbillade oss att det åtminstone blev liiite bättre. Bästa inköpet jag gjorde var en bärsjal, då ligger ju bäbisen som "i vagga" tätt mot mammans/pappans bröst - dessutom fick man båda händerna fria! Hoppas ni hittar ett sätt som passar er :) och att det onda i magen går över snart!

2011-01-16 @ 23:19:25
URL: http://emmakjellsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0