Magproblem

Jag hatar min mage. Jag har så mkt problem med den så hälften vore nog. För er som inte vet så tål jag inte gluten och jag är överkänslig mot laktos. Jag klarar av lite mjölk i kaffet, sen är det stopp. Det tråkigaste av allt är att jag verkar ha blivit känsligare på senaste tiden, för jag klarar av mindre laktos nu för tiden.
Sen tror jag att jag har känslig mage i allmänhet, för även om jag äter glutenfritt och laktosfritt kan magen krångla. Jag måste ta och reda ut vad jag inte klarar av längre.
Jag drack två glas vin och en cider igår kväll, och det var tydligen för mkt för idag är magen knäpp. Så jag kan dra slutsatsen att tills dess att min mage kommit i balans igen så blir det inge alkohol. Bör nog också dra ner på kaffe. Dessa två är ju ändå gifter för kroppen, men kaffe är ju så gött :(

Jag har det inte konstaterat, men husläkaren Wahlbäck har självdiagnosticerat sig med att ha dyspepsi (magkatarr), relaterat till stress.

Så nu är det till att ta hand om sig själv en del, för vad är vi utan vår mitt? Ett par armar och ben...

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Armar o ben kommer vi inte långt med. Ta hand om din mitt så vi kan stoppa gosaker där i sen ;) Nu blev jag sugen på fruktsallad, de kan vi stoppa där i ;)

2011-10-03 @ 08:31:14
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: Anonym

Usch vad jobbigt :/ du kan pröva soyamjölk kanske? :P

2011-10-09 @ 15:48:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0