Månadens blogginlägg

Ja då var det dags för ett igen då.
Idag har jag hälsat på mormor och morfar på morgonen/förmiddagen. Tog och sov en sväng i vagnen på gården deras, skön vare sörrni! Men jag svettades för morsan hade klätt mig med alldeles för många filtar. Hon måste tro att jag är en fryslort..

Pappa gick visst hem en sväng när jag sov, men kom tillbaka när det vankades krubb. Han är nog lika hungrig av sig som jag är.

Mamma hade gjort moussaka som mormor bjöd på (konstigt?) och den slurpade jag i mig så snabbt att jag nästan satte i halsen. Eller rättare sagt, jag satte i halsen. När jag var mätt härjade jag runt på golvet en stund. Satt och lekte med morfar ute i hallen men sen tröttnade jag och kröp därifrån och lämnade honom kvar.. Jag hade ju annat för mig.

Vi gick hem vid ett-tiden. Lekte lite i mitt rum för ovanlighetens skull. Mamma satt och läste en stickningsbok som jag ville riva i och bita på, men det fick jag inte så jag blev skitarg och skrek lite. Sen kom pappa och tog över underhållandet.

Vi gick till mina tremänningar Eira och Atle när det var dags för tupplur nr 2. När jag vaknade var jag dyblöt - lärde sig mamma ingenting första gången?
Eira pussade och klappade en massa på mig, och jag pussade tillbaka en gång, men sen fick jag nog av pussbaciller!

När vi skulle gå hem blev jag ledsen, för mamma stod i köket med Eiras mamma och skrev ett recept medan pappa gick ut med mig. Då trodde jag att vi skulle lämna mamma där.
Så när hon sen kom ut till mig ville jag inte sitta i vagnen - jag ville bara kramas.

Såhär stor har jag blivit sedan förra gången!


Kommentarer
Postat av: Edvin

Och på vägen hem träffade jag mormor, hon är riktigt busig. Hon fick mig att skratta jättemycket.

2011-10-10 @ 07:52:11
Postat av: Emma

Hihi det är så gulligt när man skriver som om det vore ett barn som själv uttryckte sig :P Måste jag nog ta och göra snart igen! Stort tack för de fina kläderna som Atle fick ärva, och det var kul att ni kom och hälsade på :)

2011-10-11 @ 20:31:40
URL: http://emmakjellsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0