Jag säger som Izzie i Greys Anatomy:

Seriously. Seriously!
Jag känner damp-rycket vara väldigt nära. Det spelar igen roll hur ofta jag städar, det ser tamef*n alltid ut som ett bombnedslag här. Det är grejer överallt! Och nu kan vi inte skylla på flytten längre heller.
När jag lyckats göra fint i ett rum så har det blivit stökigt i nästa. Och när det är fint så är det bara till att börja om i första. Då har jag ändå ansträngt mig för att lägga tillbaka grejerna på rätt plats direkt.
Och i köket? Disk på bänken vareviga dag. Flera ggr om dagen diskar jag, oftast efter varje måltid. Men ändå är det alltid fullt.

Jag bryter ihop.
Och toppa det med en unge som allt som oftast gnäller. Jag är nog egentligen glad att jag än så länge inte har två...
Photobucket Pictures, Images and Photos

Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag känner igen mig fullständigt! De enda råd jag kan ge är att prioritera ett rum som blir en "fristad" de rummet du lägger energin på att hålla rent och städat. De rummet du kan gå in i och slippa se den andra skiten. Här hemma är de alltid stökigt i Olivers lekrum, finns liksom ingen idé att hålla ordning där när han stökar ner lika fort. Så städar där 2ggr i veckan så de är rent iaf, stökigt men rent. Klädkammaren ska vi inte prata om, som tur är de inte rum man spenderar allt för mkt tid i. Köket är skapligt städat hela dagen fram tills kl 16, middags tid. Sen är de kaos tills kl 19 när de är städat igen. Vardagsrummet försöker ja hålla prylfritt i den mån jag kan, oliver släpar ju med allt möjligt titt som tätt. Sovrummet ska va städat, kanske inte bäddade sängar men ändå. Olivers rum uppe ska va i skaplig ordning och allrummet uppe ja de varierar ;) men sovrummet och vardagsrummet vill ja kunna va i utan att störa mig på allt skit! Så de är mitt tips, lägg 60% av städandet på ett rum och dela lika på resten. :)huvudsaken de är rent i dom andra rummen så får man faktiskt ha de lov att ha de stökigt ;)

2011-09-06 @ 19:09:18
Postat av: Mamma

Ta det bara lugnt nu ! Ni får hjälpas åt att städa och plocka och hjälpas åt att inte bara lägga saker där ni står helt enkelt. För i ärlighetens namn det är vad ni båda gör. ; ) Världens enl mitt tycke goaste bäbis är väl ingen gnällis, han tycker nog bara att det skall lekas mer.

2011-09-06 @ 20:35:52
Postat av: Mimmi

Vi kan byta imorn ;) gå o lek med alla barn fem timmar(!) så städar jag hos dig :p

2011-09-06 @ 20:36:19
URL: http://mimmi86.blogg.se/
Postat av: johanna

Blä alltså, I hear ya ;( Har börjat "tvinga" Andreas att hjälpa till att städa nu också för det känns som att jag bara pissar i motvind hela tiden. Brukar aldrig be honom städa annars eftersom han fixar så mycket annat "grabbgöra", men, sometimes you need help!

2011-09-06 @ 22:13:50
URL: http://jhnn.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag tror det är lika hos alla! Vårat köksbord ser ut som kaos hur mycket jag än plockar, överallt ligger det grejer å man får panik. Så tänk att det är lika hos alla och stressa inte över det :)

2011-09-07 @ 09:43:13
URL: http://lindbergm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0