IBS?

Jag har varit till doktorn för utredning av min dåliga och opålitliga mage.
En hel del prover har tagits bl.a. laktosöverkänslighet. Enligt det provet ska jag kunna spjälka laktos utan problem, dvs att jag inte är överkänslig.
Jag gjorde ett test på mig själv en gång för några år sedan, då jag åt en Lakritspuck utan att ta Lactrase (laktaspiller).
20 min senare får jag som en tok kuta på toa.

Idag åt jag en halv klump mozzarella till lunch, glömde ta piller, och tänkte sen att det gör ju inget för jag tål ju laktos.
Men från klockan 16 har jag fått gå på toa med besked.
Nu har det lugnat sig lite.

Kontenta: Jag tål INTE laktos!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Kan det inte va så att du faktiskt tål laktos och att det är mjölkproteinet du inte tål? Mjölkproteins överkänslighet visas sällan på prover tyvärr utan det är oftast nåt man får testa genom att äta mycket mjölkprotein i 2v och sen 2v utan vilket jag antar att du känner till ;-) och är de mjölkprotein du inte tål kan de ju va en förklaring till din mage. För mjölkprotein finns ju även i laktosfri mjölk etc.

2012-04-10 @ 06:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0