Det här med amning då...


Min vän Malin gjorde mig uppmärksam på en insändare i Hyresgästföreningens tidning Hem&Hyra. Den damp ner i brevlådan nyss och jag dök direkt på den.

Alltså. Katastrof!
Vad är detta?

Först och främst till tanten som skrev insändaren. Äckligt?
Finner inga ord för det. Behövs inte kommenteras.

Men till etikettexperten.
Vadå inte amma på offentliga platser där folk äter och dricker?
Det är ju som att säga ännu en gång att det är äckligt.
Ammas har det gjorts i urminnes tider, det är väl en helt självklar och naturlig grej. Varför äcklas folk?

Ja SJÄLVKLART ska man inte slänga fram en jättepatte hur som helst var som helst.
Bröst är ju ändå lite privata normalt sett.

Men om man sköter det snyggt och diskret, lägger en filt över tutten så att man inte visar hela härligheten så ska man väl kunna mata sitt barn.
Det är ju mat!
Varför ska inte bebisar få äta där vuxna äter?

Sen är det väl såklart en fråga om att känna efter lite, inte tar jag fram behagen på finrestaurang vid bordet. Det finns ofta någon fåtölj lite på sidan man kan använda.

Allt detta sjå om amning! Jag blir gälen.....


Kommentarer
Postat av: Andrea

Det står till och med i FNs barnkonvention om amning. Ett känsloladdat ämne helt klart. Men hur kan man bli äcklad av att ngn ammar, titta bort då för sjutton!

2012-08-21 @ 16:10:50
Postat av: Ylva

Word!
Sen har jag bara en sak att säga din där två idioterna; sköt dig själv och skit i andra! Och tycker man att amning är äckligt så ligger problemet hos personen som tycker det, inte hos mammor som inte tänker isolera sig bara för att dom fått barn! Låter som att sånna personer borde ta en tripp till psykologen och ta reda på hur fan dom kan äcklas av båt dylikt! Fy fan vad arg jag blir på sånna idioter!

2012-08-22 @ 01:17:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0