Sjuka barn

Mina gener är väl kanske inte de bästa, jag var väldigt ofta sjuk som barn. VÄLDIGT ofta.
Hur var det nu då mamma - penicillin 10 ggr om året ungefär?

Hur som helst har Edvin hunnit med en ögoninflammation som krävde antibiotika och två öroninflammationer. 3 dagarsfeber och två magsjukor och diverse förkylningar dessutom.

Nu är det Arvids tur.
En vecka gammal och har fått sin första antibiotikakur mot en ögoninflammation.

Men tur i oturen så har jag redan kunnat se en förbättring - efter en droppe av salvan som fått verka sen lunch :)
Salvan funkade precis lika snabbt på storebror vid hans inflammation.


Kommentarer
Postat av: Emma

Skönt att han är på bättringsvägen! Och vilken gosig bild! Nästa vecka ska minsann jag också få mysa :)

2012-08-18 @ 19:28:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0