Torsdag 23/8

Veckorna går fort! Imorgon är Lillebror redan två veckor gammal.

Nu håller vi på med morgonbestyren och väntar in svärmor som ska komma och vara barnvakt åt Edvin när vi ska gå på inskolningssamtal på hans förskola.

Förskola. Får man säga dagis?
För en del pedagoger har dagis en negativ klang men det har alltid hetat dagis för mig.
Det låter mysigare med dagis tycker jag.
Äh, jag säger dagis.

Senare ska vi få besök av Mimmi och mot kvällen kommer Carro och sällskapar när Erik ska iväg och spela.

Fullspäckat!

Men vi börjar med lite välling...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Säg Dagis du det är ju det när de är så små. Förskola blir det lite längre upp i åren. Dagis och negativ klang är till att överdriva betydelsen av pedagogik tidigt tycker jag. De leker på dagis och tids nog kommer förskoketräningen in helt naturligt.

2012-08-23 @ 07:23:59
Postat av: Malin

Dagis säger vi :)

2012-08-23 @ 11:33:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0