En dag på Furuvik

Idag har lilla familjen varit på Furuviksparken med min mamma och pappa. Ingen annan än morfar får dra vagnen heller så han fick gott gå där och kånka stackaren.
Jag kämpade på bra tycker jag, mellan 10 och 13 var vi där och gick i stort sett hela tiden.
Men jag var bra slut när jag kom hem!
Lägger mig på soffan och vilar, Erik diskar. Hör en duns och sen skrik. Erik är där på två röda och kommer med en blodig unge till mig.
Ringer 1177 som skickar oss till hälsocentralen där en läkare och två sjuksköterskor får kolla på Edvins ögonlock som han slagit upp ett jack i.
Läkaren vill inte limma så nära ögat på en så liten sprattlig en, och tejpa just där var heller inget bra alternativ.
Då var det bara att sy som fanns kvar, men då måste han sövas så det slutade med att vi fick gå hem som vi var då blödandes slutat. Försöka tvätta med vatten och hålla koll på eventuella infektioner.

Edvin har lyckats riva upp det i sängen en gång så nu sitter han i soffan med oss och jag har försökt satt på ett plåster som täcker iaf halva jacket.
Återstår att se hur länge det får sitta kvar...


Kommentarer
Postat av: Mamma

Lilla hjärtat olycksfågeln..

2012-07-20 @ 21:09:21
Postat av: Andrea

Uscha... Stackars liten. Hoppas,han slipper infektioner och att det leker fint. Kramar

2012-07-20 @ 21:56:53
Postat av: Malin

Aj aj, stackars lille vän :/ hoppas det läker ihop bra!

2012-07-21 @ 07:44:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0