Bakar i sista minuten

Som vanligt innan kalas så står jag och bakar sent inpå kvällen.            
Nu är det dessa tråkiga tårtbottnar som ska gräddas. I tre omgångar jag de bakas och jag är inne på nummer ett. Däremellan måste de svalna så att jag kan använda formen igen.
Jag hade två likadana formar, men nu när jag ska baka så hittar jag bara en!

Den här gången när jag bakar så hat jag i alla fall gjort en sak för att underlätta för mig själv, och det är att be Erik vispa ihop alla ingredienser.

Vi var över till Emma på förmiddagen idag, och överlag har jag och Edvin haft en glad och skön dag tillsammans.
Vi behövde inte tänka på lunch eftersom Emma bjöd oss på pastasallad.
Vi tog cykeln dit, så hemfärden gick snabbt. Och det bästa av allt, Edvin somnade inte trots att jag åkte hem alldeles för sent egentligen. Det betyder att han somnade utan gnäll väl hemma, och även jag fick sova min välbehövliga dagliga tupplur!


Det börjar bli sömnigt här nu så Erik får kanske ta över vakandet av bakandet snart. Och än så länge sover lillfisen i sin egen säng.
 
 

Photobucket Pictures, Images and Photos

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du är så duktig gumman, bakar och står i. Det har du nog fått av mig... eller ??

Svar: Jag måste ju ha fått det. Jag minns att du bakade när jag var liten men sedan jag började baka så har du slutat ;)
Sofia

2012-06-29 @ 22:16:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0