Betala räkningar

Jag tycker till skillnad från de flesta andra att det är skönt att få sätta sig ner och betala räkningar.
Det känns på något sätt befriande.
Klart, jag skulle väl helst inte vilja ha några räkningar alls, men nu är det ju så att det hör vuxenlivet till.
Det som känns skönt är att då vet jag att denna månaden är kirrad, och jag vet att det som är kvar det är vad jag har att röra mig på tills nästa lön.
Jag betalar därför räkningarna samma dag som pengarna kommer in.

Den här månaden gjorde jag dessutom två internetbeställningar, på vilka man inte kunde använda faktura (som jag vanligtvis tar) utan ekortet fick åka fram. Så de är ju betalda och klara, ännu roligare när de väl dunsar ner i brevlådan! =)


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du brås på farfar Sven. Han tyckte precis så som dig.

2012-06-21 @ 22:16:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0