MVC-besöket

Ja det där gick ju som en dans! Dock höll jag på att somna under de två timmar jag fick vänta medan testet gjordes.
Jag är väldigt känslig för ojämnt blodsocker och kan lätt bli jättetrött och nästan svimfärdig om jag har väldiga toppar och dalar.
Paltkoma är ett vanligt förekommande begrepp hos mig när jag slarvat med mellis och äter få stora mål istället.
Inte bra, då blir man också en tjockis!

Glukosbelastningen visade i alla fall att min kropp bryter ner socker alldeles utmärkt, alltså har jag ingen graviditetsdiabetes!
Värdet på fastande mage skulle ligga under 7 - mitt låg på 4,7.
Värdet efter 2h efter intagen sockerlösning skulle ligga under 10 - mitt låg på 6,9.

Jag hade också lyckats öka mitt järnvärde från 105 till 123! Go mig! :)

Det som var mindre bra var att jag nu ökat 9 kg i vikt - +1 kg/vecka sedan förra besöket. Uscha, jag kommer nog sluta på 20kg+ den här graviditeten också om det fortsätter såhär....


Vecka 32 (31+4)


Kommentarer
Postat av: Malin

Försök strunta i kilona, du vet att det mesta försvinner direkt, det är ju inget som syns på dig :)

2012-06-13 @ 06:43:46
Postat av: Mimmi

Va skönt att de gick bra! :)

2012-06-13 @ 07:20:24
URL: http://http:/mimmi86.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0