Studenten

Jag förstår inte alla människor som säger att studenten var bästa dagen i deras liv.
Det var absolut inte bästa dagen i mitt liv.
Vad är det som är så bra med studenten? Alltså just den dagen?
Hälften av alla som tar den går väl vidare till andra studier och är inte alls klar med sin skolgång.
Den andra hälften går in i arbetslöshet eller vidare till jobb, och märker snart att det var så mycket bättre att kunna studera och slippa alla vuxenkrav.

Jag förstår att man ser fram emot dagen innan den kommer, när det blir fest och skumpa. Men sen då? När den är slut. Var den lika bra då? Eller var det just det att man hade något att se fram emot?

Jag hade en bra dag på min student, solen sken och det var många plusgrader. Jag hade däremot inte den bästa dagen i mitt liv. Det har varit många fester och barnafödandet som ligger högre upp på topplistan.
Är det för att den händer en gång i livet bara?

Jag vill inte verka pessimistisk, men vad är det alla hypar om?


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker studenten var en av dom bästa dagarna i mitt liv, eller veckorna.. Går ju inte att jämföra med att få barn, det slår ju allt i världen, men den ligger på topp i livet :)

Det är slutet på något och början på något nytt, så kände jag.

Sen hade vi hysteriskt roligt och sådan gemenskap i alla klasser på restaurang så de gjorde allt ännu bättre :)

2012-06-09 @ 19:10:05
Postat av: Johanna

Jag håller inte alls med dig, studenten var fantastisk! Skulle gärna göra om det igen! Håller med Malin, det går inte att jämföra med barn. Men när det gäller roligt festande ligger det bra till, plus att jag var i bra form, snyggare än så kommer jag aldrig att bli!! Så den dagen(dagarna) är just nu på min topp lista! Efter aug kanske det hoppar ner ett snepp...

2012-06-09 @ 23:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0