Att äta när andra är sjuka

Jag blir väldigt påverkad av familjens sjukdomar. Om det är sjukdom hemma, vilken som helst, då blir stämningen låg.
Även fast det bara är Edvin som varit sjuk nu så har både jag och Erik slöa.
Detta resulterar i att jag inte vill äta, jag tappar matlusten.
Det kanske kan ha att göra med att jag blir orolig i sinnet när det inte är som det ska hemma.

Så idag har jag ätit en halv banan och en halv portion kvällsmat. Att den sista (läs enda) måltiden blev halv har väl att göra med att jag inte vant magen idag. Jag var ju hungrig.

Det här är inte ett sunt sätt att leva, men jag har alltid varit sån.

Jag har dock varit effektiv på andra plan, jag har sanerat Edvins rum och säng och ska ta mig an leksakerna nu.
Tvättat typ 5 maskiner tvätt - and lord isnt that like sugar for the soul? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0