Satans snorungar

Får man skriva så?

Imorse kommer det in en tjej och vill köpa Burn energidryck. Säger att hon är 15 men har inget leg så jag nekar henne köpet - som vi måste göra.

En stund senare kommer en 16-årig kille med leg som köper en Redbull och en Burn.
Jag tänker inte på att de kanske tillhör samma gäng som tjejen, som nu är utanför butikens dörrar tillsammans med en massa andra ungdomar och vuxna.
Men tro på fan, killen går ut och mitt framför ögonen på mig "langar" han över Burn till henne.
Och jag som inte kan hålla tyst går såklart ut.
-Hörrni, smartskaft! Ska ni köpa fast ni inte får så sköt det lite snyggt då och inte mitt framför ögonen på mig!

Det kommer fram en vuxen och frågar vad som hänt, så jag talar om det lite snabbt. Hon såg förfärad ut. Hoppas de fick skäll ;)

Jaja, det är "bara" energidryck, men det finns regler som jag måste hålla.


Kommentarer
Postat av: Christina W

Det är bra gumman, ryt i.

2012-05-12 @ 10:56:46
Postat av: Jossan

Haha jag är likadan ;-)

2012-05-12 @ 13:26:33
Postat av: Camilla

Vi har ingen åldergräns på energidrycker men skulle vara skönt att kunna neka vissa faktiskt.



Tack för tipset! :) Kikade på HM i torsdags och då fanns det bara xs. Men kollade lite snabbt på bonprix nu så nått ska jag väl kunna få hem. Är egentligen inte heller så förtjust i mammakläder men jeans, leggings och nån topp måste jag äga.

2012-05-12 @ 20:54:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0