Jag mår som en påse skridskor.

Jag har fått mjölkstockning.

Det började med lite ont i höger bröst på em/kvällen. Jag tog och ammade på den sidan för att undvika värre komplikationer.

När kvällen gick så fick jag mer och mer ont, och när jag lade mig för natten frös jag nå grymt.

Natten bestod av frossa och en Arvid som inte ville sova. Jag tror jag ammade en gång varannan timme, men jag tillät det då jag ville få bort stoppet.

Idag har jag haft uppåt 39 graders feber när jag tog tempen (men det känns som mer) och mått som en påse nötter.

In till amningsmottagningen åkte vi och de sa att jag skulle ta både Alvedon och Ipren och sen amma amma amma.

2-3 dagar med hög feber brukar man ha.
Tydligen så har mjölkgångarna gått sönder och mjölk kommit ut i vävnaden vilket har fått kroppen att slå på stora larmet - därav den influensaliknande febern.

Vad ni än gör när ni ammar - ha INTE för liten bh...


Kommentarer
Postat av: Jossan

Och rikta INTE acn i bilen mot tuttarna!!

2012-09-08 @ 20:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0